Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Sigge Svamphund - 9 juni 2007 19:16

duschen är inte alltid så tokig.

Idag är det ju ännu varmare. Så varmt att till och med jag har tyckt att det är för jobbigt att busa.

När jag låg ute på gräsmattan och bara flämtade så kom matte och släpade in mej.

Raka spåret till tortyrkammaren.

Begrep ingenting jag hade ju ingen lerinpackning i pälsen efter som jag inte varit vid nån av alla mina spagropar.

Men hon tyckte att jag behövde kylas av.

Det var faktiskt rikitgt skönt att bli duschad med svalt vatten. Kankse ska ändra uppfattning om den.

Nu när det är så här hett så mognar det en massa röda bär som heter smultron.

Såna är jättegoda.

Jag lärde mej att markera såna när jag höll på att lära mej leta svamp.

Markerar dom på samma sätt som svampen sen plockar matte.

Jag äter gärna massor med smultron om matte plockar dom åt mej.

Nu får jag på mina morgonpromenader.

Har nyss varit en sväng i skogen.

Tänkte svalka av mej i mina spagropar men till och med i dom så var vattnet varmt.

Tillbringade annars dagen med att ligga i skuggan på gräsmattan.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards