Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 juni 2007

Av Sigge Svamphund - 8 juni 2007 18:47

Det är förskräckligt varmt ute.

Matte påstår att det är för varmt för alla mina roliga aktiviteter.

Inte får jag gå till skogen på dan, inte får jag åka till nån sjö osv......

Hon påstår att det blir för varmt i bilen och att det är för långt att gå till badsjöarna.

Värst var nog idag.

Då hörde jag hur hon sa åt hyresvärdens personliga assistent att han inte skulle busa med mej.

Nåt om att det var över 30 grader i solen och då är det för hett för bus.

Hm, håller jag inte alls med om, busa kan man väl alltid göra.

Igår t ex var jag tvungen att passa huset.

Matte åkte nånstans och jag var ju fullt övertygad om att hon var och gjorde nånting skojigt.

När hon kom hem så sa hon att det inte alls var skoj att hon bara åkt till biblioteket.

Det är faktiskt ett skoj ställe!

Jag brukar ju passa det huset ibland och alltid träffar jag nån som vill prata med mej.

Nädå, jag fick ligga ensammen och övergiven här hemma.

Har ägnat ganska mycket tid åt min plaskbalja på gården.

Nu ska jag se om matte tycker att det är så svalt att vi kan gå till skogen en stund. Dit kommer jag bara på morognen och kvällen.

Inte finns det nån svamp att leta efter heller eftersom det inte regnar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards