Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2007 17:38

Har varit i skogen idag.

Mycket trevligt som vanligt.

Men nu börjar allvaret i skogen. Jag nosade först upp lite sån där föränderlig tofsskivling till matte.

Sen gjorde jag det.............

Passerade ett av mina kantarellställen. Nosade lite och tänk det satt små, små kantarellvalpar där!!

Återigen fick jag bevisat hur underutvecklade nosar människor har. Matte blev jätteglad och sa att hade det inte varit för mej så hade hon inte ens sett dom.

Se??? Det är ju mycket lättare att nosa upp dom. Men människors korta näsor duger tydligen inte mycket till.

I alla fall så fick jag en massa välförtjänt beröm och godis.

När vi hade varit i skogen så åkte vi till orten dit vi ska flytta.

Vi skulle till en av alla mina bästa kompisar.

Matte skulle visst lämna några Sörmlandsledsgrejer där.

Mycket trevligt ställe.

Under ett stuprör så stod det ett helt badkar fullt med vatten.

Jag hade mycket roligt med allt det vattnet. Går alldeles utmärkt att plaska i badkar också. Har aldrig provat badkar förut så det var en ny mycket positiv upplevelse.

Så var jag med och fikade, åt några goda kakor men hoppade över kaffet som vanligt.

Hade kunnat vara kvar mycket längre och grejat med allt vatten men matte hade idéer om att åka hem.

Ja, ja när jag har flyttat så kan jag nog gå och plaska i det där badkaret.

Har haft en bra dag tycker jag.

Hört att jag nog ska till skogen imorgon också.

Ska visst greja lite på Sörmlandsleden.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards