Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 maj 2007

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2007 19:18

Ni hundar som hängt med i min leta svampskola kan nu leta svamp på kommando.

Nu är det dags att lära sej att leta svamp utan att din människa säjer åt dej att leta.

Jag får alltid vara utan koppel i skogen och det underlättar svampletandet.

När människan hittat svamp så brukar det löna sej att nosa igenom ett större område.

Människor verkar ju ha både dåligt luktsinne och taskig syn.

Fortsätt att leta runt stället där svamparna växer.

Du kommer säkert att hitta mera svampar.

Markera dom på det sätt som du och din människa har kommit överens om.

Garanterat så kommer din människa att bli väldigt glad och du ska ha massor med beröm och gott godis.

Även om din människa inte ser nån svamp så fortsätt använda nosen.

De gömmer sej ofta så att människor inte ser dom.

Hittar du mera svamp så markera.

Kom ihåg att det är ditt svampställe.

Jag har massor med egna ställen men matte envisas med att kalla dom för sina.

Hm. tycker det är brist på hänsyn att hon kallar mina ställen för hennes. Det är ju jag som hittat dom.

Se till att du minns var dina ställen finns för förhoppningsvis så kommer du tillbaka dit med din människa.

Kollad då genast om det kommit nya svampar och markera dom.

Oavsett hur lite eller mycket svamp du hittar så ska du se till att du får godis och en massa beröm varje gång.

Ibland kan man hitta massor med svampar när människan är utom synhåll.

Då är det svårt att markera den.

Nästa avsnitt i min lilla kurs kommer att handla om hur jag lärde mej att plocka svamp och visa ställen.

Kommer inom den närmaste tiden.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards