Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2007 18:28

Ni vet det där smaskiga rådjursbenet jag hittade igår............

Skulle nog ha låtit bli det.

Var tvungen att väcka matte jättetidigt eftersom jag akut behövde ut. Min mage tål nog inte smaskig benmeny påstår hon.

När jag kom ut nästa gång så var resterna av  benet borta.

Men jag kände minsann hur det luktade från soptunnan.

På eftermiddan var jag ute tillsammans med matte.

Jag hörde hur Milou skällde och bestämde mej för att ho längtade efter mej.

Alltså rymde jag.

Stack som ett svart streck över gärdena mot Milou.

Hörde hur matte ropade men det var fullkomlöigt ointressant just då.

En granne har en massa jättestora kor, jag höll på att springa rkt in i den flocken men undgick det i sista ögonblicket.

Hade bara Milou i huvudet.

Men så kom jag på att jag övergett matte och att det nog var bäst att kolla var hon var.

Inte var hon kvar där jag lämnade henne inte. Opålitliga människa!!!!!

Hon tränar ju stanna kvar med mej, så kan hon det inte själv!

Sprang hem och såg nåt hemskt.

Matte satt i bilen och var på väg att åka nånstans.

Hon ska helst inte åka en meter utan mej. Som tur var så såg hon mej och parkerade igen.

Hörde att hon tänkt åka och leta efter mej.

Behöver jag tala om att hon var sur på mej?

Tydligen var hon jättesur för jag fick gå in och passa huset.

Själv gick hon och plockade granskott.

Inte fick jag smaka ett endaste sånt heller när hon kom tillbaka.

Dagens erfarenhet är att jag inte ska rymma.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards