Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2007

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2007 19:04

Inledde dagen med att jaga bort rävuslingen.

När jag kom ut så var eländet mitt på min gräsmatta!!!!

Han blir fräckare o fräckare, undrar vad han tänkte stjäla från mej nu?

Men jag jagade iväg honom lååångt under högljutt skällande.

Jag tänker inte alls bli kompis med honom som Paula tycker att jag ska bli.

På dagen så var jag ute och letade murklor, som vanligt framgångsrikt. Hittar dom långt före matte som tydligen har både dålig syn och näsa.

Men jag har lärt mej nåt nytt idag.

Plocka gräs.

Det bor ju två margrisar här, matte påstår att det heter marsvin. Äsch, hon bara märker ord!!

I alla fall så äter de gräs.

Matte brukar plocka en massa sånt åt dom.

Eftersom jag är väldigt hjälpsam så har jag nu lärt mej att plocka gräs.

Fast matte påstår att jag river och sliter upp det.

Bara att ta tag med käften runt lämplig tuva och dra rakt upp.

Jag lämna sen gräset till matte och förväntar mej belöning.

Jodå, hon tycker att jag är duktig men påstår att jag inte alls behöver slita så hårt att rötterna följer med.

Jag känner mej i alla fall väldigt nyttig som bidrar till margrisarnas mat.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards