Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 maj 2007

Av Sigge Svamphund - 5 maj 2007 18:20

I dag har jag fått tjänstgöra som svamphund igen.

Var i skogen här hemma och hittade en massa murklor åt matte.

Perfekt för det innebär ju en massa godis och beröm till mej. Förhoppningsvis också smaskiga murkelsåser framöver.

Men de börjar bli torra så matte har nog rätt när hon säjer att det måste komma en massa av sånt där äckligt regn.

Kan väl stå ut med det om jag får en hundlåda och slipper gå ut bara. Fast så klart om nu svamp måste ha regn för att växa så är det nog bra om det kommer. Jag måste ju upprätthålla mitt rykte som duktig svamphund. Dessutom är det ju gott med svamp. Jag äter den inte rå utan tigger till mej av den tillagade.

Så har matte börjar med nån ny skum grej.

Hon stannar och tittar på var och varannan gran.

Pratar nåt om att det snart är dags att plocka granskott. Vet inte så mycket om det där med granskott. Fast jag har ätit syltade granskott och det var gott. Kan rekomenderas ovanpå torrfodret faktiskt.

Eftersom hon verkar så intresserad av alla granar så brukar jag stanna vid dom bara för att visa att jag minsann känner igen såna träd.

Men jag får inget godis när jag gör det så jag ska nog inte satsa på karriär som granhund. Håller mej till att vara svamphund tror jag.

Har hört att imorgon ska vi nog måla ljusblå prickar på det oranga som målades igår.

Innebär att jag kommer att få ytterligare en färg i min päls.

Annars så har jag ägnat dagen åt mina vanliga hundgöromål.

Samlat pinnar, jagat vatten när hyresvärdens vattenspridare var på och sånt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards