Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 april 2007

Av Sigge Svamphund - 2 april 2007 20:13

Precis det drabbade mej i kväll.Var på den där hundkursen.Fick äntligen träffa Milou igen.Nu var det flera hundar där. Alltid trevligt med nya bekantskaper.Men det var ett par hanhundar där som var jättelika påmindeom mindre dinosaurier. Deras ras heter visst Skotsk Hjorthund.Dom där två tölparna var alldeles för intresserade av Milou.Visst Milou som är pyreneer är stor men hon blev ju som en dvärg bredvid dom.Jag försökte tala om för dom att Milou är min tjej och att de skulle ha den goda smaken att hålla sej borta.Men de tyckte saker om det.Kände mej lite liten då.Så var det nån liten fjantig dvärghund som också försökte smöra för henne.Honom var det mycket lättare att sätta på plats.Trodde först att det var en katt med talfel eller nåt sånt.Men han var visst dvärgpincher.Kände hur svartsjukan rev i mej så fort nån av de andra hanarna så mycket som tittade på Milou.Fanns en ganska söt dalamtinertjej där. Men jag ville inte titta för mycket ifall Milou skulle se det.Lärde mej en del på kursen och visade att jag hade tränat på läxan.Men det var lite svårt att koncentrera sej när jag var tvungen att hålla reda på Milou och de där typerna som smörade för henne.Hörde att våra mattar pratade om att nästa gång det är kurs så ska jag och Milou få busa på förmiddan.De tror visst att vi ska tröttna då och koncentrera oss bättre på kursen.Hm, jag har faktiskt som min livsuppgift att se till att inte Milou blir kär i nån annan hund.Nu är jag trött så jag ska ta en stärkande tupplur.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards