Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 mars 2007

Av Sigge Svamphund - 3 mars 2007 18:39

Måste ju börja med att tacka för alla gratulationer på min födelsedag.Det var mycket trevligt att fylla år.Idag skulle jag gå till skogen igen.På väg dit så kände jag en ny lukt och såg konstiga spår. Det hade gått ett för mej obekant djur där.Jag följde spåret och djuret hade gått precis där jag brukar gå.Matte påstår att djuret heter Grävling och sover på vintern.Hm, jag har aldrigt träffat Grävling.Den där Grävling hade till och med varit vid min spagrop!Vet inte riktigt om jag gillar det.Undrar vad den gjorde där.Ja,ja det såg i alla fall inte ut som om den hade ställt till där.Tydligen är Grävling mest vaken på nätterna och då sover ju jag. Kommer antagligen inte att bli närmare bekant med den.När vi gick från skogen så sa matte åt mej att leta svamp.Ha! Jag vet precis vilket träd de växer på.Hon tycker tydligen att jag ska leta reda på dom ibland bara för att jag inte ska glömma hur man gör.Rena förolämpningen!Självklart minns jag hur jag letar svamp.Undrar vad hon tror att jag håller på att bli senil eller vad??Nu ska jag se till att jag får ett av de där sparade grisöronen.Är nog kort hållbarhet på dom så de måste ätas upp.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards