Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Sigge Svamphund - 2 mars 2007 17:46

I dag är det min födelsedag.Jag fyller 3 år!Mycket trevlig dag.När jag vaknade i morse så fick jag ett grisöra.Bara det att få ett sånt att smaska på innan jag ens varit ute på morgonpromenad.Sen fick jag en ny skojig leksak.Den hade jag självklart med mej ut på morgonrundan.Gick alldeles utmärkt att busa med den.Gillar nya leksaker.På förmiddan så gick jag till skogen.Ännu bättre.Snön har sjunkit ihop mycket och det ser lovande ut med nya vattensamlingar.Min älskade lergrop var alldeles isfri!Ägnade mej åt att plaska runt i den och städa bort en massa pinnar och kottar ur den.Självklart blev jag väldigt lerig, men ser det ju som spabehandling för pälsen.Sen rullade jag mej ordentligt i snön.Var lite orolig för att matte skulle börja prata om duschen.Tycker att det hade varit väl taskigt på min födelsedag. Men inte ett ljud om den otäcka inrättningen.Undrar om mina brudar Minou och Tilda hörde när jag grejade i gropen och längtade efter mej. Jag vet ju att de var tvugna att passa sitt hus idag.På eftermiddan så skulle jag hämta posten.Brevbäraren hade inte kommit när jag kom till brevlådan.Men vad gjorde det för jag hittade ytterligare en intressant vattensamling som inte fanns igår.Töväder är bra!Så kom postbilen.Tänk brevbäraren hade ett brev som var mitt!!Hon gav det till mej. Jag brukar aldrig få egen post.Det luktade underbart om brevet, det luktade.............grisöron!!!!!!Tänk att få egen post som det luktar grisöron om!Inte fick jag slita upp det på vägen heller, nädå, matte tog hand om det. Var väldigt långt hem.Men hemma så fick jag öppna det.Min cyberbeundrarinna Eva och hennes hund Wille hade skickat en massa grisöron till mej!Jag bugar, bockar, räcker vacker tass TACK,TACK!!!Jag smaskade omgående i mej två stycken. Kunde minsann ha ätit upp de andra också men matte sa att de ska sparas till senare.Undrar när senare är?Eftersom jag fyller så fick katterna Whiskas.Självklart så fick jag lite Whiskas i min mat också och så låg det köttbullar där.Mycket god middag.Detta känns som en mycket bra födelsedag.Bara synd att det ska dröja ett helt år tills nästa gång.Borde inträffa minst en gång i månaden eller så.Jag hoppas få ett grisöra till innan dagen är slut.Avslutar med en bild mej så ni inte glömmer bort mej.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards