Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 februari 2007

Av Sigge Svamphund - 17 februari 2007 17:38

Har varit i skogen igen.Idag så kom jag till min favorit vattensamling.Bra med mildväder för nu gick det att ta bort isen.Plaskade glatt runt i vattnet sen.Om ni bara visste vad härligt lerigt det blir.Matte gnäller om smutsig päls och hotar med hemska duschen.Varför är människor så duschfixerade?Jag ser det som en utmärkt spabehandling för hundpäls jag.Vet ju att jag snart ska få träffa brudarna på andra sidan skogen igen.Nu är ju gropen förberedd och klar ifall de skulle vilja delta i vattenjobbet.Själv känner jag att pälsen är extra tilldragande efter lervatteninpackningen och efterföljande snörullningar.Så gick vi en sväng i skogen.På ett ställe kände jag en bekant lukt och hittade flera stycken trattkantareller.Ha, vadå ingen svamp på vintern!?Hör bara hur matte tjatar om murklorna som snart ska komma.Vad gnäller hon för?Jag har ju hittat en massa vintersvampar åt henne.Tänk att människor aldrig är nöjda!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards