Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 januari 2007

Av Sigge Svamphund - 22 januari 2007 20:37

Att surkärringen Penny inte gillar mej lär jag väl få leva med.Jag har ju ganska mycket respekt för henne också.Har ju hört historierna om hur hon i yngre dagar hade som hobby att försöka mörda en schäfer.Det räcker med en blick eller ett elakt fräsande för att jag ska backa.Vill ju inte sluta mina dagar som Penny mat precis.Katterna sover ju ofta i sängen.Har lärt mej att det inte är nån idé att ens tänka tanken att smyga upp där om Penny finns i den.Ett antal smällar från henne och jag håller mej borta.Men nu har den lille fjanten Snoris börjat tuffa till sej.Han äger tydligen sängen ihop med Penny eller nåt annat dumt.När matte lägger sej så brukar jag "smyga" upp där och hoppas att hon inte ser skillnad på mej och katterna.Tyvärr så upptäcker hon alltid skillnaden och jag blir nedmotad.Undrar om det finns nån kurs där hundar kan lära sej spinna eller på annat sätt bli mer kattlik.Igår kväll så smög jag stillsamt upp efter att ha kontrollerat att Penny inte var där.Utsattes för en rak vänster från Snoris!!!!Hm, han brukar ju vara en snäll och ganska korkad katt.Tror att Penny har lurat i honom en massa dumheter.Idag har det varit väldigt kallt ute.Personligen har jag ju massor att göra med all rolig snö.Bara det att det är så svårt att få matte att begripa att jag inte alls fryser bara för att hon gör det.Har kommit på att det går att gräva djupt ner i dikena och då får jag snö över nästan hela mej.Mycket skoj sysselsättning.Nu ska jag gå ut och kvällskissa påstår matte.För mej innebär det göra nåt roligt i snön.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Januari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards