Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 januari 2007

Av Sigge Svamphund - 17 januari 2007 20:22

mycket besvärligt med is!I dag har det varit kallt.Gick till skogen på dan och tänkte som vanligt ägna mej åt intressanta utgrävningar i diverse vattensamlingar.Hm, det var is på alla.Vet ni hur jobbigt det är att slå sönder is med tassen och sen ta bort isflaken innan det går att plaska?Jag kan tala om att det ställer till massor med merarbete för mej.Helst så ska ju isflaken inte vara kvar alls så jag brukar försöka släpa bort dom.Tar alldeles för läng tid innan jag verkligen kan gå in för mitt grävande och plaskande.Ännu värre var det med ett av mina favoritställen.Stormen hade lagt en stor gran rakt över allra bästa grävstället.Men jag är väl inte sämre hund än att jag kröp under granen och gjorde vad jag kunde i alla fall.Visst granen var ivägen, men det gick ju.Letade reda på svampar idag också.Nu regnar det massor ute, men matte tänker säkert tvinga ut mej och kvällskissa i alla fall.Undrar när jag ska få en hundlåda.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Januari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards