Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 januari 2007

Av Sigge Svamphund - 16 januari 2007 17:38

Idag, äntligen så kom jag till min älskade bäck!Inte en dag för tidigt har ju inte fått greja med den sen juldagen.Men varför ska människor vara så långsamma?Jag kan ju bilvägen dit.Bara för att matte skulle köra fortare så stod jag upp i baksätet och gnällde.Hade ingen effekt....Så skulle det låsas upp och låsas en grind vid Sagostigen.Fullkomligt onödigt.På sommaren är den där grinden alltid öppen så det kan den väl vara nu också.Medan matte höll på med den så förflyttade jag mej till framsätet.Hade planer på att hjälpa henne att gasa.Ska jag till bäcken ska det gå fort!Men nädå,lusfart som vanligt.Finns inga skylatr med hastighetsbegränsning så jag tycker att hon kunde ha kört minst 180 eller så.Hjälpte inte hur mycket jag än pep och ylade.Sen ska människor alltid titta på en massa oväsentliga saker.Bara jag var ur bilen och blev av med kopplet så stack jag.Mot bäcken..........Matte påstod att vi skulle titta om det blåst ner träd över Sörmlandsleden.Fullkomligt ointressant.Alltså jag sköter bäcken, alla sjöar och övriga vattendrag så kan hon ta reda på resten.Perfekt arbetsfördelning i mina ögon.Bäcken är jättedjup nu och det är massor med vatten i den.Jag har simmat runt på flera ställen plus att jag grävt på alla mina favoritställen i den. Har väldigt många favoritställen.Den där bäcken är min och bara min.Jag hade bara bott här ett par dagar när jag fick komma till den första gången.Hade ju ingen bäck eller nåt sånt att sköta i mitt förra hem.Därför tar jag min uppgift på allra största allvar nu.Egentligen borde alla hundar få ha en egen bäck eller nåt annat vatten att sköta.Det är livet att få plaska runt i vatten!Eftersom vi var i skogen så letade jag reda på en hel del svamp också.Blev goda svampmackor när vi var hemma igen.Matte påstod att vi hade tur för det hade inte ramlat några träd över leden.Jag är mest intresserad av när jag kan få komma till bäcken igen.Ska inte behöva gå så här lång tid tycker jag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Januari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards