Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under december 2006

Av Sigge Svamphund - 5 december 2006 20:59

Jag har vissa probelm med sovplatserna.Ja alltså normalt så somnar jag på lämpligt ställe pågolvet.Men så var det nätterna.Jag tränger mej alltid in under mattes säng när hon lägger sej.Fast en mjuk säng är ju alltid lockande.Brukar försöka smyga upp nångång under natten. Brukar somna gott för att vakna av att matte knuffar på mej och säjer åt mej att gå ner.Har hört att hon muttrar om att jag snarkar.Jaha, jag vet väl hur hon låter med allt sitt babblande pånätterna. Faktiskt ganska störande det också.Jag kanske skulle knuffa henne ur sängen, låta henne sova på golvet medan jag själv intar hennes säng.Ta som inatt.Jag vaknade och tänkte smyga upp i sängen.Hade alldeles glömt att katteländet Penny lagt sej där igår.Vad händer?Jo, jag möts av en rak höger, eller om det nu var vänster med utfällda klor och ett elakt fräsande.Backade genast och kröp tillbaka under sängen.Hörde matte muttra nåt också.......Måste fundera ut ett sätt att kunna få tillträde till sängen.

Av Sigge Svamphund - 4 december 2006 20:51

Jag har fortfarande inte fått den kontakt jag vill med kattungarna.Paddis håller domkvar på vinden.Men nu springer de omkring.Jag har som favorit nöje att sitta nedanför trappan och längtansfullt titta på dom.Hör ju hur Paddis låter när hon lockar på dom så jag brukar pipa lite försiktigt.Tänker att då kanske de kommer ner till mej.Men matte är snäll ibland och tar ner dom.Fast det är svårt med två ungar som springer åt olika håll.Jag vill ju hålla koll på båda två. Känner mej lite kluven då.Försöker valla ihop dom ibland men de förstår inte vad jag menar. fortsätter att springa åt två håll.Jag hoppas verkligen att de flyttar ner snart så jag verkligen får ta hand om dom.De är ju ganska veka, ramlar omkull när jag ger en vänskaplig slick över ryggen. Antar att de måste träna balansen lite mera.Matte måste jag också få lite ordning på.I lördags var jag tvungen att passa huset.Så upprepades samma sak i söndags.Gillar inte det där när hon ger sej iväg utan mej.Hon pysslar säkert med en massa saker som jag verkligen borde ha full insyn i.Så idag har jag hållit koll på henne hela tiden, inte en chans att hon ska göra saker utan att jag har koll på det.

Av Sigge Svamphund - 2 december 2006 20:13

I morse så gjorde jag ett riktigt fynd!Smet iväg själv när jag var på morgonrunda.Kände ett väldigt behov att kontrollera tomten vid ensommarstuga.Gjorde jag alldeles rätt i.Tänk vilka trevliga människor, de hade gjort i ordning en damm åt mej!!Synd att de inte var där så jag kunde tacka dom ordentligt.Hörde hur matte ropade och visslade på mej. Men jag hade inte tid att bry mej om det.Var ju tvungen att undersöka hur badvänlig dammen var.Nu är det ju så att jag låter ganska mycket när jag kollar en del saker.Matte kom (tyvärr).Slut på det roliga!Hon talade om att jag inte alls fick bada i grannens damm.Dessutom så trodde hon att de kanske inte ens skulle gilla att jag gjorde det.Hörde når mutter om att det var tur att de inte var ute i stugan.Jag är i alla fall mycket belåten med mitt fynd och kan tänka mej att undersöka den mera.Gäller bara att komma ifrån matte så jag kan få göra det ostört.Resten av dagen har det ju bara regnat så jag har försökt sova bort den.Fast det positiva med regnet är ju att jag får en massa mera intressanta vattensamlingar att ägna mej åt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards