Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 december 2006

Vilken dag!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 25 december 2006 16:42

Matte sa ju igår att hon hade en överraskning åt mej idag.Förstod att det var nåt på gång när det bara blev en kort kissrunda på morgonen.Sen när det blev ljust så fick jag reflexvästen på mej och matte satte på sej stövlarna.Begrep ju att det var frågan om skogen, men idag så tog vi bilen. Den innebär ju att det är nån av de stora skogarna vi ska till.När hon svängde in på vägen till Sagostigen så stod jag i baksätet och ylade av lycka!!!!Sagostigen innebär en av vägarna till min bäck.Men människor är ju så besvärliga, en grind som skulle låsas upp och sen skulle den stängas och låsas igen.*SUCK*Tänk om hon kunde fatta att det är BRÅTTOM!!!Nädå, köra bil i lusfart fast jag försökte att få henne att snabba på genom uppmuntrande gnäll och yl.Visste inte hur fort jag skulle komma ur bilen och vidare på stigen till bäcken.Matte begriper inte att man måste springa och springa fort då. Nädå, människor ska gå i lustakt och har ingen bråska.Jag sprang ifrån henne flera gånger.Till slut gav jag upp och stack före till bäcken.Har ju inte varit där på evigheter så den behövde verkligen skötas om.Alltså studsade jag runt i vattnet och plaskade och grävde.När jag går från Sagostigen så kan jag ju kolla en lång sträcka av den.Jobbade mycket och hårt på många ställen.Turen var verkligen med mej.Vi fortsatte genom skogen och jag kom till min sjö!!!!Vid den har jag fyra noggrant utvalda mycket bra badplatser.Vadå vinterkyla????Det ska badas i sjöar så jag slängde mej i från alla fyra ställena och simmade runt bland isflaken.Vinterbad är faktiskt uppfriskande!!Matte skulle visst göra nåt med gästboken vid skärmskyddet.Vet inte så noga vad, huvudsaken var ju att jag fick bada!Eftersom matte är etappledare på Sörmlandsleden så påstår hon ju att jag ska hjälpa henne att sköta den.Måste diskutera detta med arbetsfördelningen med henne.Jag tycker att den perfekta fördelningen är att jag sköter alla sjöar, bäckar och andra vattensamlingar så kan hon göra resten. Kan ju informera andra vandrare om var det är bäst att bada och vilka bäckar som är grävvänligast osv.Gick samma väg tillbaka så jag fick greja på alla favoritplatser i bäcken igen.Så hittade jag ett antal andra intressanta vattensamlingar också.På slutet gnällde matte om att jag var mera vit än svart.Så klart att jag får en massa rimfrost i pälsen när det är kallt och jag är våt.Gnälliga människor som inte begriper vattnets tjusning även om det är kallt.Nu är jag väldigt trött, men känns som om jag fick en otroligt bra julklapp en dag för sent eller så.Undrar om jag får komma till bäcken snart igen, gärna i morgon eller så.Just ja, självklart så letade jag svamp också. Gjorde en del fynd.Men det är nåt som inte stämmer.Matte har ju sagt att på vintern finns det inte svamp och det gör det ju.Så påstår hon att det inte går att bada då för att det är is på vattnet.Ha!!! Går hur bra som helst att simma bland isflaken.Tycker att jag har överbevisat henne nu.

 
 
Tuffa

Tuffa

27 december 2006 20:03

Men hallå vad kul du hade det då! Synd att man inte kunde följt med, jag gillar också att bada i alla möjliga våta vatten. Låter som ett kul plejs den där skogen. Kanske man kan lura matte och husse att åka dit på semester nån gång...

Hoppas din jul också varit god, jag gillar detta med skinka och prinskorv och andra godingar. Ha det minst lika gott som jag!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Paula med säfsenjyckar

Paula med säfsenjyckar

27 december 2006 20:48

Hallå där! Det har inte blivit så många skogspromenader för oss, men ett par stycken under helgen. Då har vi också åkt iväg en bit för att hitta lite nya ställen. Maxi Kaxi ligger framför mattes fötter, Loppan o Issa hänger i baksätet, ylar o piper om vartannat, Larissa frustar matte i örat så spottet flyge, ja det är riktig show det innan vi kommer fram! Ska vi åka långt måste vi ta en rast efter bara fem minuter, för sen fattar dom att nu ska vi sitta stilla o fint, bara dom fått lufta av sig en kortis!
Ha det nu så gott bland isflaken

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards