Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2006

Svampplockning och poliser

Av Sigge Svamphund - 24 oktober 2006 17:03

Bra dag.Inget regn i morse.Alltså åkte jag och matte till skogen vi missade isöndags pga jägarna.Oj, vad jag slet. Svamp överallt, hittade flera nya ställen också.Matte hade säkert missat massor om inte jag hjälpt till.Det är så mycket löv på marken så att en hel del svamp är väl gömd. Men jag nosar ju lätt upp dom. Så är det bara att plocka en och visa matte var resten finns.Men matte så nåt oroväckande.Hon pratade om att snart är det slut på svampsäsongen.Vadå, slut?Finns det inte svamp jämnt?Jag plockade ju inte svamp i mitt förra hem så jag vet inte.Om det nu stämmer som matte säjer att det inte finns svamp på vintern så undrar jag vad jag ska göra då.Visst saker att göra har jag alltid, men svampplockning innebär ju en massa Frolic.Måste fundera ut ett nytt jobb som avlönas med godis om svampen tar slut.När vi åkte från skogen så skulle matte fixa en sak i Malmköping.Då tog polisen oss!!!!!!Matte muttrade om att det är hennes öde att alltid bli tagen när det är kontroll.Polisen gillar visst att titta på hennes körkort.I alla fall så var polisen väldigt trevlig.Jag trodde ju att det var mej han ville prata med och inte matte.Men han klappade mej och sa att jag är en fin hund. Så såg han svampkorgen med all svamp jag hittat och blev avundsjuk.Matte hade körkortet med sej och var nykter så vi fick åka vidare.Fast jag såg att polisen hade en sån däör snygg reflexväst som jag också har.På hans stod det polis.Egentligen så borde det ju stå svamphund på min.Jag har den ju alltid när jag jobbar med att leta och plocka svamp.

 
 
Paula

Paula

24 oktober 2006 19:46

Vi jyckar här i Säfsen tycker det låter lite oroväckande, att din matte ska börja med en hobbygrupp på nätet...då kommer hon bara att sitta inne o pyssla hela vintern och inte va utomhus med dej! Men matte har iaf lovat att fundera över om hon känner några likasinnade som din matte, som pysslar o står i, det gör inte våran matte, hon bara läser o löser korsord. Lika tråkigt för oss! Imorgon har matte lovat att vi ska åka o titta på valparna i Falun. Nog för att dom är ganska jobbiga, busiga o så, men dom förstår ju inte bättre! Vi ska nog få lite pli på dom! Krama matte!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards